Vi anbefaler at du alltid bruker siste versjon av nettleseren din.

Hvem har laget informasjonsmateriellet til barn?

Mange førskolebarn synes medisin smaker vondt og vil ikke ta den frivillig. For å øke motivasjonen til barna har Sykehusapoteket i Trondheim sammen med masterstudentene Andrea Stangeland og Maria Bækkelie  ved Institutt for produktdesign, NTNU, laget to brosjyrer som både forklarer hvorfor og viser måter å ta medisin på. Brosjyrene er tenkt brukt av foreldre og barn (1-6 år) sammen, og er spesielt beregnet for antibiotikabehandling.

Supermedisin og de slemme bakteriene kan fargelegges av barnet selv og er en historie om hvordan supermedisin kjemper mot de slemme bakteriene i kroppen – og vinner! Skriv ut brosjyren "Supermedisin og de slemme bakteriene" og les den sammen med barnet ditt.

Slik vil jeg ta medisinen min illustrerer forskjellige tips til hvordan barn og voksne kan samarbeide når barnet skal ta medisinen, og inneholder i tillegg en medisinkalender. Skriv ut brosjyren  "Slik vil jeg ta medisinen min" og les den sammen med barnet ditt.
Vi ved Sykehusapotekene i Midt-Norge ønsker å oppfordre foreldre å involvere barn når de skal ta medisin, slik at barnet lettere kan akseptere å ta dem, og håper at brosjyrene kan bidra til det. Sommeren 2016 skal vi revidere brosjyrene basert på tilbakemelding fra brukerne.

Hjelp oss å evaluere brosjyren

Vi oppfordrer alle som har prøvd å bruke brosjyrene til å svare på spørreskjemaet. Skann QR-koden på baksiden av brosjyren, eller gå inn på evalueringsskjemaet direkte fra din nettleser.

Evalueringsskjema

Sist oppdatert 25.04.2024